הפרטר הבוהמי - Bohmischer Prater

לונה פארק של פעם

הפראטר הבוהמי (Bohmischer Prater) הוא פארק שעשועים המשתרע על פני שטח של 500 מ"ר ונמצא בקרבת הר לאאר (בקצהו של יער לאאר), הפרטר הבוהמי נחשב ליעד אהוב על אוהבי הרומנטיקה, הנוסטלגיה ומשפחות.

הפרטר הבוהמי נקרא על שם פארק השעשועים הגדול והמפורסם של וינה הפרטר בו מוצב הגלגל הענק הגדול וינאר רייזנראד ובשל העובדה שהוקם על ידי משפחות שייגרו לאזור מבוהמיה.

אך בשונה מן הפרטר הגדול שם מרבית המתקנים הוחלפו והותאמו לזמנים מודרנים - הרי שהפרטר הבוהמי הוא מהן מנהרת זמן דרכה תוכלו לחוות פארק שעשועים של פעם ולמצוא מתקנים פעילים בני מאה שנים ויותר.

פארק השעשועים הפרטר הבוהמי נבנה במחצית השנייה של המאה ה-19 (בערך בשנת 1883) ומאחוריו היסטוריה עשירה וחלק מהתפתחותה התרבותית של העיר.

הגלגל הענק של הפרטר הבוהמי

בכדי שלא להוות תחרות לרייזנראד (הגלגל הענק המפורסם בפרטר הגדול) לא הוקם בפרטר הבוהמי גלגל ענק. כשנבנה בשנת 1988 גלגל ענק, היה זה הגלגל הענק הראשון בעולם שנבנה עם תורן תומך אחד בלבד. הגלגל הענק של הפרטר הבוהמי מציע תצפית פנורמית על נופיה של העיר והסביבה, גובה הגלגל הינו 21 מטרים והוא כולל 14 גונדולות לישיבה.

קרוסלת כוסות הקפה

מתקן ייחודי אחר קרוי "כוסות הקפה", קרוסלה המתאימה לילדים מגיל 3 המיוחד הוא שניתן לשלוט במהירות הסיבוב באמצעות סיבוב כוס הקפה עצמו. כל משתתף יכול לקבוע את מהירות סיבוב הכוס קפה בו הוא יושב.

בנוסף ברחבי פארק הפראטר הישן ישנו קיוסק קטן המציע שתייה וגלידה.

ההיסטוריה של הפרטר הבוהמי

ההיסטוריה של הפרטר הבוהמי מתחילה בשנת 1883 בשעה שבמקום התיישבו משפחות בעיקר ממדינות בוהמיה ומורביה והפכו את האזור למגרשי ירידים ותערוכות, כך ניתן לאתר שמו: הפראטר הבוהמי.

הפרטר הבוהמי הפך במהרה ללהיט והתרחב לאורך השנים עד שבזמן מלחמת העולם השנייה כמעט והושמד תחת ההפצצות. הפראטר הישן הוא פארק שעשועים של פעם, מהסוג הישן אשר כבר לא רואים כמותו ובזה ייחודו, המקום נשתמר כפי שהיה לפני שנים, כך שהחוויה ייחודית ואינה דומה לפארקים אחרים.

 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך