האוניברסיטה של וינה - Universität Wien

בוגריה התפרסמו בכל העולם

זאת הזדמנות נדירה להעלות בגרם המדרגות של אוניברסיטת וינה ולדמיין שאחד מחבריכם לספסל הלימודים היה יכול להיות אחד מבוגריה המפורסמים של האוניברסיטה הוותיקה ביותר באירופה : זאב בנימין הרצל, זיגמונד פרויד או היינץ פישר שהיה אחד מנשיאי אוסטריה.

אוניברסיטת וינה היסטוריה אקדמאית

האוניברסיטה של וינה (Universität Wien) הוא מיזם משותף של הדוכס רודולף הרביעי, אחיו אלברט השלישי וליאופולד השלישי. האוניברסיטה נחנכה בחודש מרץ 1365 והיא נחשבת לאוניברסיטה דוברת גרמנית הוותיקה ביותר.

הבניין ההיסטורי של אוניברסיטת וינה שנמצא ברינג-שטראסה עוצב על ידי האדריכל היינריך פון פרסטל, מבנה האוניברסיטה הוקם בין השנים 1877-1884 על ידי קיסר אוסטריה פרנץ יוזף הראשון. כיום בניין האוניברסיטה משמש למשרדי הנהלת האוניברסיטה, הסגל האקדמי ולסיורים מודרכים לתיירים.

הבניין המרשים של אוניברסיטת וינה
הבניין המרשים של אוניברסיטת וינה
אוניברסיטה ציבורית

האוניברסיטה של וינה ביססה את מעמדה האקדמי במשך מאות שנים וכיום היא מוסד אקדמאי ציבורי שמושך אליו אלפי סטודנטים מכל רחבי העולם. באוניברסיטה 17 פקולטות שונות בהם הסטודנטים יכולים להתמחות.

בהתחשב בעובדה שעלות הלימודים האקדמאים לתושבי אוסטריה וגוש היורו היא אפסית, מצופה היה שהאוניברסיטה תהפוך לתחנה נוספת בדרך ללימודים אקדמאים עבור האירופאים הצעירים, אך רמת הלימודים ומבחני הכניסה הקשים הצליחו למתג את אוניברסיטת וינה במקומות גבוהים בעולם כמוסד אקדמאי הטוב ביותר ומאות בודדות של סטודנטים זוכים להתקבל ללימודים .

סיורים מודרכים :

אוניברסיטת וינה מציעה סיורים מודרכים באנגלית וגרמנית, בסיורים תוכל להתרשם מהחדרים המפוארים, אולם הקריאה, הספריה, אולם הטקסים ולהתרשם מיצירות האומנות שהופכות את בניין האוניברסיטה למוזיאון של היסטוריה ותרבות. (משך הסיור כשעה).

דרכי הגעה :

אוניברסיטת וינה נמצאת בסמוך לתחנת הרכבת התחתית Schottentor אליה מגיע קו 2U ומספר רב של שטראסה-באן (חשמליות).

 

כתבות שאולי יעניינו אותך