טירת לינץ - Linz Castle

טירה יפה על שפת הדנובה

טירת לינץ (Linz Castle) ממוקמת במעלה סמטה צרה, סמטת Hofgasse היוצאת מבית העיריה הישן שבכיכר המרכזית של לינץ. הטירה היפה ניצבת ממש על שפת הדנובה ובולטת בגג הרעפים האדום שלה ובצמחיה הרבה שסביבה. 

COPYRIGHT © 2017 - OÖ. LANDESMUSEUM
COPYRIGHT © 2017 - OÖ. LANDESMUSEUM
הארמון של פרידריך השלישי

על פי אזכורים, המבצר של טירת לינץ (Linzer Schloss) נבנה עוד במאה ה- 9 ומלווה את לינץ כבר מעל 1000 שנה. במאה ה- 15 נבנתה הטירה עצמה ושימשה כמקום מגוריו של פרידריך השלישי. הטירה הורחבה במאה ה- 16 אך חלקה הדרומי נהרס בשריפה שהשתוללה בעיר ב- 1800. אזור זה נבנה מחדש וסגנונו המודרני הכולל בניה בזכוכית ופלדה בולט על רקע יתר חלקי הטירה. 

כאשר מגיעים אל הטירת לינץ ניתן להתרשם מחלקיה המבוצרים של הטירה ומשער פרידריך, שער הנושא עליו טקסט המהלל את אוסטריה. הטירה של לינץ מכילה בתוכה שפע של אמנות, היסטוריה וגם טכנולוגיה המרוכזות במוזיאון הטירה המרשים.

מוזיאון הטירה

מוזיאון הטירה של לינץ משתרע על פני שטח נרחב של 10,000 מ"ר. באולמות המוזיאון וחדריו מוצגות תערוכות קבע וגם תערוכות מתחלפות. המוצגים הם ממגוון תקופות וכוללים ממצאים ארכיאולוגיים, יצירות אמנות, כלים, וגם מוצגים הקשורים לטבע וטכנולוגיה. את כל אלה ניתן לראות תחת קורת גג אחת. 

מסע מהתקופה הפרה היסטורית

את המסע במוזיאון הטירה של לינץ מתחילים כבר מן התקופה הפרה היסטורית. הממצאים הרבים, הכוללים כלים רבים, כלי נשק ועוד מהווים הוכחה לכך שאזור לינץ היה אזור רב פעילות וחיים בתקופה זו. המסע מממשיך בתקופת השליטה הרומית באזור ותקופת ימי הביניים. מתקופה זו ניתן לראות יצירות אמנות הכוללות ציורים ופסלים, כלי נשק ושריון ששימשו את הלוחמים. 

אוסף בתחום הטבע והטכנולוגיה

האגף הדרומי הוא האגף המודרני יותר הן מבחינת מועד בנייתו והן מבחינת המוצגים שבו. אגף זה לוקח את המבקרים אל המאה ה- 20 ועוסק בעיקר בתחום הטבע והטכנולוגיה, כולל מרכז לאלקטרוניקה וחדשנות.  ניתן לראות במרפסת האגף מודל של העיר היצוק כולו ממתכת.

פארק הטירה - הגנים המרהיבים של טירת לינץ

סביב הטירה ישנו פארק נבו תוכלו לטייל ולצפות על הדנובה. הפארק כולל בתוכו צמחיה רבה. טיול בפארק, הכולל צמחיה הפזורה בו בסגנון טבעי בשילוב של ערוגות פרחים ושיחים מטופחות ומסודרות, משלים את הביקור בטירה היפה. הוא מספק נוף ירוק ויפה ושטח פתוח לבלות בו לאחר הביקור במוזיאון המספר את סיפורו של האזור מכל ההיבטים.

טירת לינץ (Linz Castle) - טירה יפה הבולטת בגג הרעפים האדום שלה. בביקור תצפו באוספים שבמוזיאון הטירה ותוכלו ולטייל בגניה המרהיבים.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך