דורנשטיין - Durnstein

ביקור קסום בעיירה דורנשטיין

דורנשטיין (Durnstein) היא עיירה קטנה הממוקמת על גדות הדנובה באזור עמק הווכאו. דורנשטיין ידועה בזכות הטירה העתיקה וגם המנזר שבה. הטירה של דונשטיין נבנתה עוד בימי הביניים, בסוף המאה ה- 12. שמה התפרסם במיוחד בגלל הסיפור על ריצ'רד לב הארי, מלך אנגליה, שנשבה בה על ידי ליאופולד החמישי שמלך באותה עת באוסטריה.  

 

דורנשטיין פנינה בעמק הווכאו
דורנשטיין פנינה בעמק הווכאו
דורנשטיין עיירה היסטורית

שמה של הטירה, ומכאן גם של העיירה בגרמנית הוא אבן יבשה. הטירה של דרונשטיין ממוקמת במקום גבוה ומרוחק מהדנובה ביחס לסביבתה. מנזר דורנשטיין בולט בגובהו ובצבעו הכחול- לבן היפהפה. הוא נבנה בתחילת המאה ה- 15 והיה שייך למסדר האוגוסטיני. 

מעבר לשני מונומנטים בולטים אלה, בדורנשטיין מבנים עתיקים נוספים כמו מנזר עניי קלרס שהוקם בשנת 1289, מבנה העיריה מן המאה ה- 16 ועוד. 

דורנשטיין עיר של יין וספא

בדורנשטיין בולט ייצור היין. בעיירה יש יקבים משפחתיים רבים העוברים מדור לדור. אל היקבים מצטרפים לגם ההויריגנים- בתי היין, בהם ניתן לטעום מן היינות ולאכול מן התפריט האוסטרי הקלאסי. 

בעיירה דורנשטיין בתי הספא מפנקים אשר החלו לקום בה עוד מימי הרומאים. אל היקבים ובתי הספא מצטרפים מגוון בתי מלון, מסעדות ומסלולי טבע וטיולים שהופכים את השהות בה לחוויה מופלאה.

 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך