הפסל של מריה תרזה - Maria Theresia Monument

קיסרית אוסטריה

הפסל של מריה תרזה (Maria-Theresia Monument) ניצב במרכז כיכר גדולה הקרויה גם היא על שמה של הקיסרית. האנדרטה הגדולה שנבנתה לזכרה של הקיסרית האוסטרית הידועה, שהיתה נשואה לקיסר פרנץ הראשון מאז שנת 1765.

הזוג הקיסרי, מריה ופרנץ שלטו באימפריה האוסטרו- הונגרית בין השנים 1740 ועד 1780 ובפסל עצמו ניתן לראות את העוצמה הרבה, ששידרה הקיסרית וחלקה בהקמת האימפריה ויחסה לתושבי וינה והעם האוסטרי.

הפסל נחשף ביום הולדתו של הקיסר ב-13 למאי 1888, לאחר 13 שנים של עבודה קשה. הפסל עשוי שיש וברונזה בנוי על במה גדולה סביבה עמודים ושרשראות. בסיס הפסל מורכב משלוש קומות של מבנה מנסרתי עם עמודי תמיכה מעוצבים.
 

בתמונה: הפסל של מריה תרזה
בתמונה: הפסל של מריה תרזה
הדמויות שבפסל

בפודיום התחתון של הפסל העצום הזה ניתן להבחין בפסלי ברונזה של אנשי חצר הקיסרות שמסמלים את המידות הטובות : חוכמה, צדק ורחמים – לצידם אצילי הקיסרות רכובים על סוסים.

בפודיום האמצעי בנות חצר הקיסרות ובפודיום העליון פסל בדמותה של הקיסרית מריה תרזה כשהיא ישובה על כס המלכות. הדמות של מריה תרזה יושבת על כס המלכות כשבידה השמאלית היא אוחזת שרביט מסמלת את כוחה הרב וחלקה בהקמת האמפריה הקיסרית.

כיכר מריה תרזה : הכיכר המחברת בין מוזיאונים

כיכר מריה תרזה (Maria Theresien Platz) היא כיכר מרכזית שמחברת בין שני מוזיאונים חשובים בוינה: המוזיאון להיסטוריה של הטבע והמוזיאון לתולדות האמנות, ששימש בעברו אורווה של הקיסר.

הכיכר של מריה תרזה ממוקמת ברובע (הבצירק) הראשון של וינה, הכיכר נושקת מצדה האחד לרחוב הרינג שטראסה ואילו מצדה האחר לרובע המוזיאונים. במרכז הכיכר מוצב הפסל של מריה תרזה. מרחב הכיכר מטופח עם צמחייה עשירה ושבילי הליכה.
 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך