עמק הווכאו - Wachau Valley

טיול כוכב יומי מוינה לעמק הווכאו

אחת הסיבות לכך שאוסטריה היא אחד היעדים המומלצים ביותר לביקור באירופה היא הניגודים שמאפיינים את המדינה. יש בה ערים עמוסות אטרקציות המרתקות מבחינה היסטורית ותרבותית (הדוגמא המובהקת היא וינה), אך גם אזורים שמציגים את הטבע והנוף היפים ביותר שיש.

כאשר נמצאים בוינה ועורכים טיולי כוכב בסביבה הקרובה שלה אפשר ליהנות מכל העולמות ולטעום עוד מהקסם של אוסטריה. עמק הווכאו (Wachau Valley), אזור הכרמים המפורסם של אוסטריה, הוא אופציה מומלצת במיוחד לטיול יום מוינה.

הזמן עכשיו טיול יומי לעמק הווכאו >>

עמק הווכאו לחיות באווירה כפרית

בתפריט: עיירות, מצודות, כרמים והמון יין

עמק הווכאו משתרע על פני כ-40 ק''מ, בין העיירות מלק (Malk) וקרמס (Krems), ממש על גדותיו של נהר הדנובה. הוא כולל את כל מה שציורי ופסטורלי גם יחד: עיירות הנמצאות על גבי צוקים גבוהים, שלל מבנים עתיקים (מנזרים, טירות, ארמונות, מצודות ועוד), כרמים, יקבי בוטיק ועוד.

מלק עיירה ציורית

העיירה מלק נחשבת בעיני רבים לגולת הכותרת של העמק. היא ידועה בסמטאות הציוריות שלה ובמבנים העתיקים, כאשר את עיקר תשומת הלב מקבל מנזר Stift Melk המרשים. זהו מנזר בנדיקטיני, הממוקם על צוק מעל העיירה וכולל את הקבר של קדוש קתולי מפורסם.

מומלץ לערוך סיור מודרך בתחומי המנזר ולהתוודע בדרך זו להיסטוריה המרתקת שלו, יחד עם יצירות אומנות מעניינות בהן תיתקלו. בנוסף, במנזר נקודת תצפית שמשקיפה על כל היופי שנמצא סביב.

העיירה קרמס - מרכז היין של העמק

מומלץ מאד שלא לוותר על קרמס (Krems), הממוקמת כאמור בקצה השני של העמק. זוהי עיר עתיקה ויפה מאד, הנחשבת לאחד המוקדים העיקריים לייצור יין באוסטריה. בתי היין האופייניים למקום עונים לשם "הוירגה" (Haurige): אלו הם בתים משפחתיים שמגישים את היין, לרוב לצד אוכל ביתי.

שימו לב שהחוקים האוסטריים המסורתיים מאפשרים לכל הוירגה להגיש אך ורק יין שהופק בו, וכן שרק שלוש הוירגות יכולים להיות פתוחים בכל שבוע במקום מסוים. אם תמצאו זרי קש על גבי הדלת של הבית או בסמוך לו, הרי שזוהי המקבילה המקומית לשלט OPEN.

כרמים ויקבים לאורך הדנובה

את הכרמים בהם תעברו בוודאי לא ניתן להוציא מתוכנית הטיול שלכם. מומלץ לערוך סיור ביקבים, ללמוד על הליך הפקת היין ולהיחשף לריחות ולטעמים משכרים (לעיתים, תרתי משמע). היין באזור הוא איכותי מאד, אולי מהאיכותיים באירופה, כאשר המחירים די סבירים: כוס יין תוכלו לשתות תמורת 2-2.5 יורו, בעוד שעל בקבוק יין – מזכרת יוצאת מהכלל מהטיול באוסטריה – תשלמו בין 7 ל-16 יורו, בהתאם לסוג היין ולטיבו.

העובדה שהיינות מבוססים על הענב הלבן גרינר ולטלינר, ממנו מפיקים יינות זקט או ויריגר, מבטיחה חגיגה של טעמים. חובבי היין יוכלו לבקר בנוסף במוזיאון חביב המוקדש לתחום וממוקם בקרמס.

הזמן עכשיו טיול לעמק הווכאו כולל טעימות יין >>

יקב וחנות משפחתית

דרכי הגעה לעמק הווכאו

עמק הווכאו ממוקם במרחק של 80 ק''מ ממערב לוינה, כאשר ההגעה אליו באמצעות רכב שכור נחשבת לפשוטה מאד - בתוך וינה עצמה מומלץ להתנייד באמצעות התחבורה הציבורית, אך ביציאה מהעיר זוהי האופציה הנוחה ביותר. כדי להגיע לעמק יש ליסוע על גבי הכביש המהיר עד למלק, ומשם להמשיך לאורך הדנובה, עד כביש שלוש, עד לעיירות דוגמת קרמס, טולן או קלוסטנרבורג.

שימוש ברכב שכור

רכב ניתן לשכור ממרכז וינה בבוקר, לצאת לטיול לעמק הווכאו ולהחזיר את הרכב השכור לחניון חברת ההשכרה. כך תוכלו להנות מיום טיול מדהים ולפתור את בעיית החניה במרכז העיר וינה. (את הרכב ניתן להחזיר גם לאחר שעות הפעילות). הזמן רכב שכור בוינה>>

שימוש בתחבורה ציבורית

אופציה אחרת לביקור בעמק היא באמצעות רכבת היוצאת מוינה ומגיעה עד לעיירה מלק. ניתן לטייל בעיירה רגלית ולהמשיך ממנה באוטובוס ליעדים אחרים בסביבת העמק.

שייט ממלק לקרמס

מסלול אחר, חווייתי אפילו יותר, הוא לשוט ממלק עד לקלמס, מה שמאפשר מעבר לחווית השייט גם לראות את העמק מזווית אחרת, מחמיאה לא פחות. ביקור בשתי העיירות המרכזיות (כולל במנזר ובבית יין אחד לפחות), עם או בלי שייט, יאפשר לכם לארגן יום טיול עמוס ומהנה במיוחד.

טיול מאורגן

בוינה תוכלו למצוא טיול מאורגן לעמק הווכאו באוטובוס תיירים, במידה ותבחרו באופציה הזאת תוכלו ליהנות ממדריך מקומי שייתן לכם הסבר מקיף על העמק, העיירות והיקבים. הסיור נערכים לרוב בשפה האנגלית.

הזמן עכשיו טיול יומי לעמק הווכאו >>

 

כתבות שאולי יעניינו אותך