קתדרלת סטפנוס הקדוש - St. Stephen's Cathedral

קתדרלת סנט סטפן - שטפנסדום וינה:

קתדרלת סנט. סטפן, קתדרלת סטפנוס הקדוש ובגרמנית Stephansdom – "שטפנסדום" מהווה אחד האתרים המומלצים ביותר לביקור בוינה, אטרקציה תיירותית בעל ערך תרבותי דתי והיסטורי.

המונומנט הדתי הממוקם בכתובת STEPHANSPLATZ 1 בסטפאנפלאץ - מרכז העיר העתיקה של בירת אוסטריה, מושך מאות אלפי מבקרים מדי שנה המתפעלים מהאדריכלות, הארכטיקטורה, ההדר והערך הדתי, תרבותי והיסטורי שיש לקתדרלה זו.

מומלץ - הזמן עכשיו במחיר משתלם סיור מודרך כולל כניסה למרפסת התצפית >>

מהי קתדרלת סנט סטפן?

זוהי הקתדרלה המרכזית ביותר באוסטריה המהווה את מקום מושבו של הארכיבישוף הקתולי של וינה.

לטפס למרפסת מגדל התצפית

קתדרלת סטפנוס הקדוש מרתקת, היא יפה מבחוץ, מרהיבה מבפנים, אך גולת הכותרת של הקתדרלה היא מרפסת התצפית ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של קו הרקיע של וינה. מעמדת התצפית בראש המגדל של קתדרלת סטפנוס הקדוש תוכלו להביט על העיר העתיקה של וינה מלמעלה - חובה ! אסור לפספס

מומלץ - הזמן עכשיו במחיר משתלם סיור מודרך כולל כניסה למרפסת התצפית >>

התצפית המהממת מקתדרלת סטפנוס הקדוש

על חשיבותה של הקתדרלה

העובדה שתמונת הקתדרלה מתנוססת על מטבעות המדינה מסמלת יותר מכל את חשיבותה של הקתדרלה המהווה סמל אוסטרי חשוב וראשון במעלה. זהו אתר מורשת בינלאומי ידוע בו התקיימו במהלך ההיסטוריה של האומה האוסטרית אירועים מרכזיים וטקסים חשובים  כגון, טקסי הנישואים וטקסי הקבורה של מוצרט, של בישופים, של נסיכים ומלכים. בקתדרלות גם שוכנות "קטקומבות" - מערות קבורה של אנשי דת ואנשי מלוכה ואצולה וכלי קיבול של שרידי גופותיהם.

גם כיום אירועים דתיים ולאומיים מרכזיים מתרחשים בקתדרלה זו. כך, למשל, בערב ראש השנה האזרחית מצלצל הפעמון העצום של הקתדרלה בדיוק בחצות וצלצולו מהווה סימן לתחילת החגיגות.

קתדרלת סטפן (סטפנדום) סטפנפלאץ וינה

היסטוריה על קצה המזלג

קתדרלת סנט סטפן נבנתה בשנת 1147 אך חודשה כשלוש פעמים עד למבנה שלה כפי שקיים היום אשר עיצובו והקמתו הסופיים הושלמו בשנת 1511. בניית מה שהחל ככנסייה קהילתית ארך מאות שנים- בנייתו החלה, כאמור, במאה ה-12, אך באמצע המאה ה-13 ניזוק המבנה קשה בשרפה שלאחריה הוא שופץ ורוב חלקיו המקוריים הוחלפו וגם סגנון הבנייה השתנה. בשנת 1358 הונחה אבן הפינה למבנה הנוכחי ששינה את ייעודו מכנסייה לקתדרלה בשנת 1496.

מומלץ - הזמן עכשיו במחיר משתלם סיור מודרך כולל כניסה למרפסת התצפית >>

הסגנון הגותי של קתדרלת סנט. סטפן

ביקור בקתדרלת סנט סטפן

עיניכם תצוד את המבנה המרשים בעת שתטיילו ברחובות סטפאנפאלץ. הקתדרלה המכילה אולמות, מבנים וחדרים מגוונים מערבת סגנונות בנייה אדריכליים מתקופות שונות- סגנון רומנסקי וסגנון גותי. אורכה של הקתדרלה 107 מטרים, רוחבה 70 מטרים בחלל המרכזי שלה וגובה המגדל הדרומי שלה הוא 136.7 מטרים. עד היום נערכים בקתדרלה תיקונים ועבודות תחזוקה ושחזור.

בקרו בקתדרלה וסיירו באולמות השונים בין המזבחות, המצבות, פסלי הקודש והקפלות סביב. מומלץ מאד לבקר גם במגדל הדרומי של הקתדרלה. מגדל זה נבנה בשנת 1443 והביקור בו, הכולל טיפוס למעלה המגדל, מזמן תצפית נוף יפיפיה. גובהו של המגדל 448 רגל ומי שכוחו במותניו מוזמן לטפס 343 מדרגות בסופן מחכה למתאמצים תצפית נהדרת על כל העיר.

בעת הביקור במקום התרשמו גם מהמגדל הצפוני אשר נבנה בשנת 1579. האטרקציה הגדולה של הבניין היא ללא ספק הפעמון העצום הניצב בראשו- פעמון ענק השוקל 22 טון וקטורו ארבעה מטרים.

בנוסף, הרימו ראשכם והביטו על גג הרעפים של הקתדרלה- גג ססגוני המורכב מכרבע מיליון רעפים צבעוניים היוצרים את דמותה וסמלה של האומה האוסטרית- הנשר.

הצצה לתוך המבנה המרשים של קתדרלת סטפנוס הקדוש

שעות פעילות (סיורים מודרכים)

בימים שני – שבת החל משעה 09:00 בבוקר ועד לשעה 11:30 בבוקר וכן

החל משעה 13:00 בצהרים ועד 16:30 אחר הצהרים (סיור אורך 30 דקות)

אתר אינטרנט: Stephansdom

 

כתבות שאולי יעניינו אותך