קונצרט האוס - Konzerthaus

היכל הקונצרטים של וינה: הקונצרטהאוס של וינה

יתכן שהעובדה שזוהי מולדתם של מוצרט, שוברט, שטראוס, מאהלר, היידן ומוצרט היא זו שהופכת את וינה לבירת המוזיקה הקלסית העולמית. יתכן שזוהי התרבות וההיסטוריה המשלבות את המוזיקה בחייה של עיר הבירה האוסטרית; או שמא זוהי נטייתם של האוסטרים להיצמד לימי העבר- לא משנה מהי הסיבה שהופכת את וינה לכזו, אין חולק על היותה גן עדן לחובבי הז'אנר.

אחד המקומות שישלימו את החגיגה של אוהבי המוזיקה הוא ה"קונצרט האוס" (בגרמנית: Wiener Konzerthaus “וינר קונצרטהאוס”). הקונצרט האוס הוא אחד מאולמות הקונצרטים האיכותיים ביותר של וינה.

הזמן עכשיו כרטיס לקונצרט - חוויה מוסיקאלית בווינה >>

קונצרט האוס - Konzerthaus

זהו בית הקונצרטים המציע לא רק הופעות, קונצרטים, מופעים וערבי תרבות בלתי נשכחים, אלא גם מבנה יפיפה, בעל ערך היסטורי ותרבותי; אולמות מפוארים; אקוסטיקה אגדית ושלל מאפיינים שיבטיחו למבקרים הפוקדים את שעריו חוויה עוצמתית ובלתי נשכחת.

למה לבקר בקונצרט האוס?

בגלל התרבות, ההיסטוריה והקונצרטים הקסומים. הקצו יום או ערב למבנה היפה הממוקם ברובע השלישי סמוך לשטאט פארק בכתובת LOTHRINGER STRASE 20. הזמינו כרטיסי מראש בעזרת האינטרנט ובהגיעכם למקום ערכו שם סיור עוד בטרם תכנסו למופע.

קונצרט האוס מציע מופעים מגוונים- קונצרטים של וינה Orchtestra ושל הWIENER Kammerorchester, היא התזמורת קאמרית של וינה לצד פסטיבלי מוזיקה מגוונים (פסטיבל האביב ופסטיבל המוסיקה הבינלאומי מאד מומלצים), מופעי רוק והופעות אחרות.

בעת הביקור תוכלו לבחור בקונצרט של מוזיקה מודרנית או קלאסית ואף במופעים המשלבים בין שני הסגנונות, כשברקע הצדעה לכל אותם יוצרים שכתבו, הלחינו, ניגנו והובילו מופעים במאה ה20. המופעים איכותיים לא רק בגלל התכנים אלא גם בגלל התנאים במקום והאקוסטיקה המופלאה.

קסם של היסטוריה, אדריכלות ומוזיקה

בית הקונצרטים של וינה מהווה פנינה היסטורית, תרבותית ואדריכלית לא רק בשל מופעי המוזיקה אלא גם בשל הסגנון האדריכלי של המבנה והאולמות ובשל ההקשר ההיסטורי בהו עוצב ונבנה. הקונצרט האוס נבנה בשנת 1913 כהיכל מופעים שימש מבנה רב תכליתי שיזמין את הקהל הרחב.

עיצובו ותכנונו שהחלו בשנת 1890 סימלו חדשנות מחשבתית- עד אז המוסיקה היתה מנת חלקם רק של בני המעמדות העליונים ששילמו כסף רב עבור כל מופע מסיקה.

כעת רצו להנגיש את המוסיקה לקהל הרחב- תהליך שהחל בעיצוב ובניית בית הקונצרטים והגיעו לשיאו עשרות שנים לאחר מכן. המבנה שעוצב ותוכנן על ידי שלושה אדריכלים נודעים פרדיננד פלנר, הרמן הלמר ולודוויג באומן בסגנון ארט נובו משמש גם כיום כמבנה תרבות מרכזי המושך מבקרים מכל גווני החברה האוסטרית.

מאז שנת הקמתו הפכו לאט לאט מופעי המוזיקה לנחלת הכלל ומאז נוהרים בכל ערב המוני אנשים לצפות בהמוני מופעים המתקיימים במקום שהפך סמל לחדשנות ופתיחות בתחום המוזיקה.

בקונצרט האוס תמיד מועלים מופעים חדשניים, שונים, ייחודיים ויש שיאמרו “נסיוניים”- עובדה המייחדת אותו בוינה השמרנית משהו.

המופעים מתקיימים באחד מארבעת האולמות של הקונצרט האוס ששטחו 70 על 40 מטרים- אולם הקונצרטים"SAAL GROBER" המכיל 1865 מקומות ישיבה, אולם הקונצרטים "SAAL MOZART" המכיל 704 מקומות ישיבה, אולם הקונצרטים "SAAL SUBERT" המכיל 366 מקומות ישיבה ו"SAAL NUAR" המכיל 400 מקומות ישיבה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך