מוזיאון מוצרט - Mozarthaus

הבית של מוצרט בוינה

לעתים נדמה כי טיול בוינה הוא טיול אל תוככי עולם המוסיקה הקלסית - העיר המהווה מקום מולדתם של מלחינים רבים מהז'אנר הזה, ביניהם, מוצרט, שוברט, שטראוס, מאהלר והיידן, הייתה מאז ומתמיד מקום מרכזי ליצירה, לפעילות ולהתרחשויות בתחום המוסיקה הקלאסית.

היותה של וינה בירת המוסיקה הקלסית העולמית – גם כיום ובוודאי במאות ה19 וה20 - היא הסיבה לכך שהעיר כולה זרועה אתרים ואטרקציות המאפשרים הצצה אל נבכי הז'אנר המרתק- מוזיאונים, חנויות, היכלות למופעים, מרכזי תרבות ובתי מוסיקה.

אחת האטרקציות הבולטות בוינה הקשורות לתחום היא מוזיאון מוצרט (Mozarthaus Vienna) אטרקציה המזמנת ביקור של כולם ולא רק של חובבי הסימפוניות.

מה זה מוזיאון מוצרט?

מוזיאון מוצרט המכונה גם בית מוצרט ובגרמנית Mozarthaus הוא, למעשה, ביתו של וולפגנג אמדאוס מוצרט- שם חי המלחין הדגול והמחונן ושם יצר חלק מיצירותיו המהוות מלאכת מחשבת אמנותית גאונית.

מוצרט נולד בזלצבורג אך כאשר התפרסם עבר לוינה שם נדד בין כמה דירות, כאשר בבית מוצרט התגורר ויצר בין השנים 1784-1787, אז כבר היה מלחין בעל שם ומעמד. בית זה, המשמש כיום כמוזיאון ממוקם בכתובת Domgasse 5 במרכז רובע 1, מאחורי קתדרלת סן סטפן.

הזמן עכשיו כרטיסים לבית של מוצרט בוינה >>

הכניסה למוזיאון מוצרט בוינה
הכניסה למוזיאון מוצרט בוינה
מה יש לראות במוזיאון מוצרט?

מוזיאון מוצרט מהווה פתח הצצה לתרבות, לחיים ולהיסטוריה של אחד מאושיות התרבות הגדולות של המאה ה-18.

בארבע הקומות של המוזיאון הגדול ניתן להתרשם משלל מוצגים מרתקים- בקומת הקרקע מוצגת לראווה דירת מגוריו ושם ניתן להתרשם מאורח החיים של מוצרט, מהצורה שבה התנהל בחיי היום יום ומסגנונו.

ההצצה אל דירת המגורים שלו ושל בני משפחתו מאפשרת היכרות עם בית מגורים אלגנטי ויוקרתי של משפחה אמידה במאה ה-18 בוינה- חוויה תרבותית כשלעצמה.

בשאר הקומות ישנן תערוכות הכוללות מוצגים רבים ומגוונים הקשורים אליו ואל יצירתו, לרבות יצירות כתובות וכאלה שמושמעות ברקע להנאת המבקרים; מידע ארכיוני על חייו; תמונות; ציורים וחפצי אמנות. בקומת הקרקע של המוזיאון ישנם גם בית קפה וחנות מזכרות.

סיורים מודרכים – להקשיב ולדעת

בעת הביקור במקום ניתן ומומלץ ניתן להשתתף בסיורים מודרכים אשר נותנים ערך מוסף לביקור.

הסיורים קצרים ונעימים ולא יקרים במיוחד. במהלכם ניתן הסבר על המלחין, על פועלו, על חייו ועל חשיבותו ויש הסברים על המוצגים השונים במוזיאון, הכוללים סיפורים, אנקדוטות ומידע חוויתי. הסיורים המודרכים מתקיימים בשפות אנגלית, צרפתית, יפנית, איטלקית וגרמנית.

הזמן עכשיו כרטיסים לבית של מוצרט בוינה >>

דרכי הגעה :

רכבת תחתית 1U, 3U, תחנת סטפנ-פלאץ

שעות פעילות :

מידי יום החל משעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 19:00 בלילה

אתר המוזיאון: Mozarthaus Vienna

 

כתבות שאולי יעניינו אותך