יום העצמאות של אוסטריה - Austrian National Day

תהלוכה צבאית ברינג שטראסה

חיילים כומתות אדומות, ירוקות וגם הגנרלים הבכירים בצבא האוסטרי- את כל אלה תוכלו לראות צועדים בקצב אחיד ברחבי הרינג שטראסה, מתחם ארמון הופבורג, בית הפרלמנט, כיכר העירייה ועוד מקומות מרכזים בעיר, ביום אחד ומיוחד - יום העצמאות האוסטרי Austrian National Day שחל ב - 26 לאוקטובר.

בתמונה: מצעד יום העצמאות של הרפובליקה האוסטרית
בתמונה: מצעד יום העצמאות של הרפובליקה האוסטרית

ה - 26 לאוקטובר זהו התאריך בו חוגגת אוסטריה את עצמאותה מחדש אותה השיגה ב- 1955, עם התפנות כוחות בנות הברית ששלטו באדמתה לאחר מלחמת העולם השניה.

צלילי המארש אותם מנגנים חיילי התזמורת הצבאית תוך כדי ההליכה בצעדים צבאיים אחידים של מאות החיילים שמקיפים את הרינג שטראסה, הרחוב המרכזי בוינה העתיקה הם מרשימים במיוחד.

מעבר למצעד הצבאי עצמו, כל אוסטריה לובשת חג בצורת פסטיבל – הפנינג שמלווה באטרקציות ושמחה ברחובות, ממש בדומה ליום העצמאות אצלנו. בכל כיכר מרכזית הצבא האוסטרי מציג את יכולותיו והציוד המתקדם שנמצא ברשותו 

לאן תרצו להכנס- לטנק או למסוק

כאמור, מעבר למצעד הצבאי בו מציגה אוסטריה את חייליה שצועדים לראווה ומרשימים באחידות הצעדים שלהם, זה הזמן להכיר לעומק את הצבא האוסטרי. חובבי צבא למיניהם- זהו מקום נהדר עבורכם להגיע אליו אם אתם נמצאים באוסטריה.

בכיכר הלדן (Heldenplatz) מוצגת תערוכה צבאית בה תוכלו להסתכל מקרוב ואף להיכנס לכלי מלחמה אוסטריים ששירתו אותה במהלך המלחמות השונות- טנקים, מסוקים ועוד.

כאן תוכלו לראות מקרוב איך נראה טנק אוסטרי ולהשוות אותו לטנקים הישראלים, או לחילופין, אם מעולם לא "זכיתם" לראות את פנים הטנק, זוהי הזדמנות עבורכם. אם אתם באוסטריה עם ילדים, הם ללא ספק יתרשמו מן המצעד בו צועדים החיילים בפנים חתומות או  מכלי המלחמה, במיוחד הבנים אשר מעבירים זמן במשחקי מלחמה וחיילים.

להכנס אל תוך משרדי הנשיא

במסגרת יום העצמאות האוסטרי ניתן לבקר במשרדי הנשיא שנמצאים בארמון הופבורג, הארמון ששימש את אנשי האצולה והמנהיגים של שושלת הבסבורג. בארמון מפואר זה הכול חדרים רבים דנו בעניינים הפוליטיים החמים ביותר הנוגעים לאימפריה האוסטרו הונגרית.

באותם חדרים בהם ישבו הקיסרים המכובדים יושבים היום גם נשיא אוסטריה, הקנצלר ומזכיר המדינה. במסגרת יום העצמאות הם מאפשרים לכם הצצה קטנה אל אולמות הדיונים בהם מתקבלות ההחלטות המשמעותיות ביותר באוסטריה.

גם צלילי מוזיקה ביום העצמאות האוסטרי

לא רק צלילי מארש צבאי תשמעו ביום העצמאות האוסטרי. באולם הגדול של בית הקונצרטים המפואר תוכלו לשמוע את מיטב צלילי המוזיקה הקלאסית מתנגנים. בערב יום העצמאות מתקיים אירוע בו מתנגנות יצירת מוזיקליות על ידי התזמורת הסימפונית של וינה ונגנים נוספים.

אין ספק כי זוהי חוויה נפלאה המשלימה את החוויה הכוללת של בילוי בוינה ביום העצמאות האוסטרי. מלבד אירועים אלה כל השהות בוינה ביום זה היא חגיגה אחת גדולה: המוני האנשים ברחובות, התאורה הצבעונית, הדגלים המונפים בכל מקום, זיקוקים ושלל הפתעות שהופכות את הבילוי בוינה ביום זה למיוחד.

 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך