פסטיבל הסקסופון בוינה

סקסופון בכל העיר ובכל היום

בשבוע שבין ה- 9.3 ל- 15.3 ישמעו ברחבי וינה צליליו של הסקסופון- כלי נשיפה שאומץ  על ידי מספר סגנונות מוזיקליים. בשנים קודמות התקיים הפסטיבל בקונסרבטוריון של וינה. אך בשנה הנוכחית הפסטיבל ייערך בכל רחבי העיר והוא מיועד לכולם.

קתדרלת סטפן הקדוש, בניין העיריה הישן ומועדונים ברחבי העיר הם רק חלק מהמקומות אליהם יוכלו תושבי העיר והמבקרים בה להגיע ולשמוע את הסקסופון בליווי כלים נוספים.

קונצרטים אליהם הכניסה חופשית יהיה ניתן לשמוע בכל יום מימות הפסטיבל בבניין העיריה הישן בשעה 12:30 ובהתאם לשעה יהיו אלה קונצרטים קלילים. הקונצרט בקתדרלת סנט סטפן יהיה הפוך במהותו- הוא עומד להיות מרשים במיוחד ובו ינגנו יחד 104 סקסופוניסטים בליווי עוגב.

סקסופון בכל הסגנונות

מוזיקה קלאסית ותיקה ומודרנית יותר, מוזיקת טכנו לגווניה, מוזיקה יפנית וכמובן מוזיקת ג'אז שהסקסופון הוא חלק בלתי נפרד ממנה- את כל הסגנונות יהיה ניתן לשמוע בפסטיבל הסקסופון.

כל סגנון במקום ובזמן שלו. הקונצרט המרשים שבקתדרלת סנט סטפן הקדוש ממנו יצאו צלילים עמוקים במיוחד יתקיים לקראת סוף הפסטיבל, ב- 14.3. צלילי הסקסופונים והעוגב יחצו ללא ספק את גבולות הקתדרלה ויגיעו אל הנמצאים בסביבה.

הקונצרטים המתקיימים מדי צהריים ליד בניין העיריה הישן יהיו במגוון סגנונות כמו מוזיקה קלאסית מודרנית, ג'אז, טכנו ועוד.

במועדון Radiokulturhaus ישמעו ב- 11.3 צלילי מוזיקה קלאסית של מלחינים כמו דביסי או שטוקהאוזן אך צלילי הבכורה של הרכב סקסופונים בשילוב מוזיקה אלקטרונית ווידאו.

פרישת הפסטיבל על פני כל שעות היום ובמגוון מקומות ברחבי העיר- מקומות פתוחים, מועדונים או הקתדרלה תספק חוויות מוזיקליות שונות.

מכלי לשימוש הצבא לכלי מוזיקלי רב תכליתי

בניגוד אולי למה שרבים חושבים, הסקסופון לא הומצא בארה"ב על ידי נגני הג'אז אלא דווקא על ידי צרפתי בשם סאקס  (ומכאן שמו של הכלי) ב- 1842. תחילה עשה את דרכו לצבא ורק מאוחר יותר נכנס אל המוזיקה הקלה והמוזיקה הקלאסית.

פסטיבל הסקסופון, ממש כמו הכלי עצמו, מטייל בין סגנונות מוזיקלים שונים, נותן כבוד למוזיקה הקלאסית ונותן הזדמנות להרכבים חדשים של מוזיקת ג'אז או מוזיקה חדשנית.

הפסטיבל המתקיים לאורך שבוע יכלול 13 קונצרטים. לדברי המארגנים הוא היה אמור להתקיים כפסטיבל לסוף השבוע בלבד אך לאור הביקוש הוא הוארך.

לאתר הפסטיבל : Vienna International Saxfest

 

כתבות שאולי יעניינו אותך