וינה פסטיבל המדע

פסטיבל מדע בוינה 2013

למטיילים שיגיעו לביקור בנאשמרקט של וינה בין התאריכים 14-15 לספטמבר 2013 צפויה הפתעה נעימה, לשוק התווספו עשרות דוכנים חדשים, אך את מקומם של הרוכלים ייתפסו מדענים וחוקרים שיציגו המצאות ופיתוחים חדשניים לרגל פסטיבל המדע הרביעי של וינה.

חידושים חדשניים

במסגרת פסטיבל המדע שמתמקד השנה בפיתוח פרויקטים חדשניים בתחום ערים חכמות, יציגו חוקרים ממכללות המדע, האוניברסיטאות וחברות פרטיות פרויקטים שאפתניים להקלה על חיי האנשים, שיפור ברמת החיים בערים ויצירת אנרגיה ירוקה.

וינה עיר של מדענים

על פי נתוני עיריית וינה, בעיר וינה חיים ועובדים כ - 38,000 חוקרים ומדענים, חלקם עוסקים בתחום המחקר האוניברסיטאי, חלקם עובדים בחברות פרטיות ליזמות עסקית טכנולוגית וחלקם פועלים באופן עצמאי.

פיתוח אוסטרי

בין הפרויקטים בעלי משמעות עולמית שנמצאים בהליכי פיתוח מתקדמים בוינה אפשר למצוא : תכנון מבנים למגורים ומשרדים שמייצרים את החשמל לו הם זקוקים, מציאת תרופה למחלת הפרקינסון ואלצהיימר וכן בניית מכוניות ספורט חשמליות בעלות יכולת נסיעה למרחקים ארוכים ללא טעינה.

וינה עיר חכמה

וינה לא שוקטת על שמריה, בעשור האחרון היא נבחרה להיות העיר בעלת רמת החיים הגבוהה ביותר וראש העיר של וינה רוצה להמשיך ולככב בראש הרשימה, לכן העיר מתחדשת ומחדשת, מנסה לאמץ פרויקטים עתירי טכנולוגיה לשיפור רמת החיים של הווינאים.

וינה בשנת 2020

תכניות עתידיות של העיר וינה הם חלק מאותם פרויקטים עליהם עובדים עשרות אלפי המדענים, בשנת 2020 העיר וינה תהיה ירוקה יותר, מרכזים לטיהור פסולת שייצרו חשמל, אוטובוסים חשמליים (כיום רק החשמליות עובדות על חשמל), בתי העיר יזכו בחללים פנימיים חכמים וטכנולוגיה עתידנית, בתי החולים יפעילו רובוטים חכמים בחדרי הניתוח, טיפולים רפואיים יינתנו בשיחות ווידיאו ובדיקות יעברו בצורה מאובטחת בין בתי החולים.

ילדים בפסטיבל המדע

בפסטיבל המדע תלמידי בתי הספר של וינה יקבלו הזדמנות להציג פרויקטים עליהם הם עובדים ולומדים בבתי הספר. הילדים והנוער שיגיעו לפסטיבל יוכלו לקחת חלק פעיל בהפעלה ניסיונית של מייצגים ופיתוחים טכנולוגים.

בואו לבקר יהיה מעניין

שווה לבקר בנאשמרקט בימי הפסטיבל, גם להנות מחוויית השוק של וינה וגם להציץ אל עבר העתיד ומה הוא חופן בתוכו.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך