כנסיית פרנסיס - St. Francis of Assisi

פרנציסקוס הקדוש מאסיזי - כנסיה מהאגדות

כמו בסיפור אגדה ניצבת כנסיית פרנסיס (או פרנציסקוס הקדוש מאסיזי) ממש על גדותיו של הדנובה. יותר מכל כנסיה אחרת נראית כנסיית פרנסיס כמו טירה מן האגדות. המבנים המחוברים בעלי הגגות האדומים והמחודדים משווים לה מראה של טירה.

את הכנסיה תוכלו לראות גם במהלך שיט בדנובה. היא ממוקמת ממש בסמוך לנקודת עגינה של אוניית תיירים גדולה שעושה שיט בדנובה. המראה של המים יחד עם המראה של הכנסיה- טירה הזאת הוא מראה מרשים שמנתק אתכם לחלוטין מהעיר ומהמראה האורבני ולו לכמה דקות.

על גדות הדנובה ניצבת כנסיית פרנציסקוס הקדוש מאסיזי

הכנסיה ממוקמת בכיכר מקסיקו ברובע השני של וינה ואחד השמות של הכנסיה הוא גם כנסיית מקסיקו. זאת בשל העובדה שהקיסר פרדיננד מקסימיליאן יוזף הראשון היה שליטה של מקסיקו למשך תקופה.

לרגל חמישים שנה לשלטונו של פנץ יוזף

בנייתה החלה בסוף המטה ה- 19 והסתיימה ב- 1913. היא נוסדה לרגל חגיגות החמישים של שלטונו של פרנץ יוזף הראשון באוסטריה. בכנסיה הוקמה הקפלה של אליזבת לזכרה של הקיסרית אליזבת (שכונתה גם סיסי). לקפלה צורה מעניינת- צורת מתומן. על התקרה ניתן לראות תמונה מרשימה העשויה פסיפס צבעוני של אליזבת. הקפלה של אליזבת היא מפוארת במיוחד בזכות תרומה גדולה שניתנה למקום.

הקירות מעוטרים בפסיפס העשוי זהב במקום ציורי קיר רגילים והקירות מכוסים בשיש. האפיריון של המזבח הראשי במבנה הראשי של הכנסיה הוא בעל מבנה מרשים ומיוחד וגם התקרה העיקרית במבנה מקושטת בציורי פסיפס מרהיבים ביופים.

ככלל, המבנה המרכזי של הכנסיה הוא יפהפה ומרשים. כפי שנהוג בנצרות, גם כנסיה זו היא אולם בעל חלל גדול ועצום המקושט בפסלים ויצירות שצבע הזהב דומיננטי בהן. אמנם וינה עשירה בכנסיות ובמגוון רחב של מבנים מרשימים, אך כנסיית פרנסיס בהחלט בולטת בין כל המבנים האלה בזכות גגות הרעפים האדומים שלה.

הגגות הללו משווים לה מראה כפרי של טירה הנמצאת בלב ליבו של אזור הררי וירוק ולא של כנסיה עירונית בליבה של וינה. גם כאשר רואים תמונה של הכנסיה על רקע העיר נראה כי היא יוצאת דופן ובעלת ייחודיות רבה.

🛥️ הזמן עכשיו כרטיסים לשייט בדנובה של וינה >>

שייט בנהר הדנובה לצד כנסיית פרנסיס

 

כתבות שאולי יעניינו אותך