חופשה של כיף בעיר וינה

חופשה בוינה - לאהוב, לאכול ולבזבז

בירת אוסטריה קורצת לישראלים בגלל השילוב בין המחירים האטרקטיביים והאווירה האירופאית. אפשר להגיע לוינה לכל אורך השנה, אך מבחינת מזג אוויר רצוי להתמקד בעונות המעבר. בנוסף, כדאי להכיר את המקומות השווים לאוכל ושופינג

וינה היא עיר הבירה של אוסטריה וכיום חיים בה מעל 1.8 מיליון בני אדם. היא ממוקמת על נהר הדנובה במרכז אירופה והמרכז ההיסטורי שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו כבר בשנת 2001. עם זאת, נדמה שרק לאחרונה מגלים ישראלים את הערך המוסף של חופשה בוינה כיעד תיירותי לבילוי עם בני זוג או משפחה.

 

בניין הפרלמנט האוסטרי
בניין הפרלמנט האוסטרי
מה צריך לדעת על כניסה, טיסה ואקלים בוינה?

ישראלים שנוסעים לוינה לא זקוקים לאשרת כניסה ויש אליה טיסות ישירות מישראל שמופעלות על ידי חברות תעופה מקומיות ובינלאומיות. אפשרות נוספת היא לנחות באחת הערים הקרובות ולהגיע למרכז וינה עם רכבת. כמובן שכדאי להצטייד מראש בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כדי להגן על הכבודה ולנסוע בראש שקט. 

באופן עקרוני ניתן לטייל בבירת אוסטריה לכל אורך השנה, אך יש לקחת בחשבון מזג אוויר מעט מגביל בחודשי החורף הקפואים. חודשי הקיץ עלולים להיות חמים מאוד ובהרבה בתי מלון המיזוג לא עובד כהלכה. יוני וספטמבר נחשבים לחודשים העמוסים ביותר מבחינת תיירים אבל אפשר להגיע קצת לפני או אחרי כדי ליהנות מכל העולמות.

מה עושים בוינה?

את החופשה בוינה כדאי להקדיש לשילוש הקדוש של אוכל, שופינג וטיולים. בגזרת האוכל תגלו מהר מאוד למה השניצל הוא מאכל וינאי מסורתי. בוינה מכינים אותו מבשר עגל או חזיר טבול בפירורי לחם מטוגן, והטעם שונה לחלוטין מכל מה שהכרתם. מנות וינאיות נוספות שיחזקו אתכם במהלך הטיול כוללות מרקים עם כופתאות, גולאש במגוון סוגים וכמובן קינוחים כמו שטרודל אמיתי במילוי תפוחי עץ ועוגות עם קצפת.

במידה ואתם מגיעים לוינה עם הילדים, כדאי להקדיש קצת זמן למוזיאון ברובע המוזיאונים. מוזיאון הילדים מציע תערוכות אינטראקטיביות ולא צריך להיות דוברי שפות זרות כדי ליהנות ממנו. במוזיאון הילדים תוכלו לתת לילדים להפעיל את כל החושים ולפרוק אנרגיה.

אירוע התרבות המרכזי של וינה מתחיל במאי ומסתיים ביוני. בפסטיבל וינה השנתי תמצאו אירועים מוסיקליים, מופעי תיאטרון ומחול ועוד. כמו כן, בחודש יוני מתקיים פסטיבל מיוחד על אי הדנובה המלאכותי ובו מופעי רוק, קברט ופולקלור של להקות מקומיות. 

מרכזי הקניות בוינה ממוקמים בדרך כלל בסמוך לתחנת רכבת תחתית והמשמעות היא נגישות מלאה עבורכם כתיירים. מיד אחרי היציאה מהתחנות המרכזיות תוכלו להיכנס לאחד ממרכזי הקניות, או להמשיך לשוטט ברחוב כדי לחפש את חנויות הבוטיק המיוחדות. בנוסף למרכזי הקניות יש בבירת אוסטריה רחובות שבהם ניתן למצוא הכל במחירים זולים. חוץ מזה, בסיום כל עונה מתחילים הסיילים והמבצעים. 

 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך